.:: Final Fantasy IX ::.
Návod na hru

Poděkování:
Tímto chci poděkovat Seedu Johnovi a Bahamutovi (spoluautor) za to, že tento skvělý návod poskytl tomuto webu. Díky! :-)

Začátek

Příběh této skvělé hry začíná v kajutě létající lodi. Ještě než zapálíte svíčku na stole, dobře prohledejte kajutu - dají se zde najít nějaké drobnosti.:-) Po zapálení svíčky se vám naskytne možnost přejmenovat si svého hrdinu. Pokud vás žádné jméno nenapadne, nechte původní - Zidane. Toto jméno budu v tomto návodu používat. Promluvíte si s partou, poté následuje souboj, po jehož dobojování se všichni přesunete do kapitánovy kajuty. Zde vám bude zdělen plán únosu

ALEXANDRIA

Final Fantasy IX

Nyní hrajete za malého kouzelníka Viviho ( toto jméno budu v tomto návodu taktéž používat ). Utíkejte s ním až k bráně do hradu a promluvte si se strážemi - ty vás pošlou k prodavači lístků, který se nachází v plátěném stanu. Ten vám řekne, že váš lístek, který mu dávate, je falešný, ale jako útěchu vám daruje 3 hrací karty. Nyní musíte zamířit do uličky nalevo. Promluvte si s klukem o falešném lístku. Teď mu musíte pomoci ukrást žebřík. Můžete utíkat buď za ním, nebo si nechat pravidla karetní hry od kolemjdoucího člověka.( NA KONCI NÁVODU JSOU TATO PRAVIDLA VYSVĚTLENA ) Sledujte kluka s žebříkem až do zvonice. Seshora spadne dolů moogle Kupo. Od něj si nechte vysvětlit, k čemu vám bude užitečný a pak vylezte nahoru po žebříku. Na střeše se snažte posbírat co nejvíce Gilů - můžou se hodit. Pak se dovíte klukovo jméno a naskytne se vám možnost změnit si svoje. Běžte dál, dokud nedoběhnete do hradu. Zde budete opět ovládat Zidana. Nyní musíte porazit krále Lea. V osobním souboji se můžete pokusit zaujmout co nejvíce diváků - vyplatí se to!

ALEXANDRIA CASTLE

Final Fantasy IX

Odejděte dveřmi nalevo. Vyběhněte po schodech a potkáte princeznu - na útěku. Zorn a Thorn ( otravní a nezbední šašci, kteří vám budou velkou část hry na obtíž ) to dojdou žalovat královně. Ta pověří kapitána ( kterému můžete hned vybrat jméno - já budu opět používat původní: Steiner ), aby princeznu našel. Nyní utíkejte ven z hradu a u kašny se vydejte vlevo. Dostaňte se na vrchol věže a bude následovat asi nejzábavnější FMV sekvence z celé hry.:-) Sledujte princeznu a tajným východem v kajutě zmizte ve strojovně. Ventilu si raději moc nevšímejte. Za motorem si vemte vzácný Item Phoenix Pinion. Zamiřte do sousední místnosti a po souboji se Steinerem utečte pryč. Vyjeďte na scénu. Znovu budete muset bojovat se Steinerem a s jeho rytíři. Snadno je porazíte pomocí Viviho kouzel. Při útěku vás Steiner napadne znovu. Navíc má za sebou Bombu, kterou vyslala královna, ale jelikož je Steiner hloupý, bude s vámi namísto s ní. Po pěkné FMV se loď zřítí na zemský povrch...

EVIL FOREST

Final Fantasy IX

Nyní si vyzkoušíte novou dovednost, která se nazývá ATE ( bude vám občas lézt na nervy ). U moogla si uložte hru a vydejte se hledat ostatní z party. Dojděte až k Vivimu a začněte společně se Steinerem na vaší straně bojovat proti kytce, která vězní v květu princeznu Garnet. Se Zidanem budete moci použít Trance, ale i to bude na osvobození málo. Po krátké konverzaci květina uvězní i Viviho. Velké štěstí však tkví v tom, že Vivi může čarovat, i když je v květině. S jeho pomocí pro vás nemůže být problém květinu porazit. Dejte si však pozor na Viviho počet HP, protože po jeho vysvobození květina z posledních sil vypustí otravný plyn, který ho zasáhne. Po následující animované sekvenci na lodi sejděte po schodech dolů. Podívejte se na všechny ATE a zajděte se podívat na Viviho, který odpočívá v místnosti napravo. Po rozhovoru se vydejte najít Steinera, ke kterému se momentálně nedostanete. Jděte o palubu níže a vyzvěte Bakua na souboj, po jehož vyhrání budete všichni 3 moct loď opustit. Dojděte si pro Steinera a pro Viviho. Po odchodu Zidana poprosí Steiner Viviho o malou laskavost a získá tak nový útok Swd Mag, který lze použít pouze když je Vivi ve skupině. Můžete se vydat hledat princeznu. Před odchodem dostanete od Blanka lektvar a taky pár rad, jak správně natavit schopnosti. V lese u kašny se opět podívejte na ATE a obnovte si vodou z kašny vaše HP/MP. Raději si zde taky hru uložte. Utíkejte lesem dál rovnou za nosem, až v jeskyni narazíte na velkou kytku s červeným květem. Po zabití bosse musíte utíkat před pavouky, dokud se nedostanete ven z lesa. Zde budete svědky Blankova smutného osudu ( který však nebude trvat věčně :-) ). Po rozhovoru vám dva mooglové v ATE vysvětlí ovládání a taky nějaké informace o používání jednotlivých věcí. Nyní od moogla Montyho dostanete píšťalku s jejíž pomocí budete moci kdykoli moogla vyvolat ( na Play Stationu se přivolává pomocí tlačítka "čtvereček" )

ICE CAVERN

Final Fantasy IX

Na mapě se vycejte jižním směrem. Projděte až na konec jeskyně, na rozcestí. Vydejte se nejdříve levou cestou - zde vysvoboďte moogla Moise. Nyní přijde další výukové ATE. Je lepší si teď hru pro jistotu uložit, protože na vás čeká docela mocný nepřítel. Díky silnému mrazu, který v jeskyni vládne, vám odpadne celá parta - proto musíte jít dál pouze se Zidanem. Jděte po cestě a v místnosti, kde je vodopád se budete muset utkat s bossem - Black Waltzem. Ten do boje povolá svou příšeru - na tu se zaměřte nejdříve. Čaroděj bude příšeru i léčit - snažte se, aby se to nestávalo moc často. Nejlepší taktika spočívá v tom, že chvíli bušíte do příšery a pak střídavě do čaroděje. Souboj se značně zjednoduší, když se Zidane dostane do Trance módu. Po přemožení nepřítele se můžete vrátit pro ostatní a s nimi odejít pryč z jeskyně východem nad vodopádem. Zde se vám dostane možnost přejmenovat si princeznu Garnet - v návodu budu používat jméno Dagger.

MAPA SVĚTA

Poté, co jste opustili jeskyni se musíte vydat do malé vesničky, která leží na severovýchodě. Ještě než se tam vydáte, zastavte se v domku na kraji útesu a zde si s jeho obyvatelem promluvte o kávě.

VILLAGE OF DALI

Final Fantasy IX

Vítejte v malebné vesničce Dali. Vaše unavená skupinka se odebere do hotelu, kde se po krátkém dohadování uloží na kutě. Po probuzení k vašemu překvapení zjistíte, že jsou všichni pryč. V recepci si můžete uložit hru. Vydejte se na prohlídku města - v domě naproti hotelu je obchod se zbraněmi, o pár domů dál je obchod s léky. V nejsevernější části vesnice najdete Viviho. Jděte zpátky do hotelu, zde se podívejte na ATE, ve kterém uvidíte Dagger. Vraťte se zpět do obchodu se zbraněmi a zde si popovídejte s Dagger. Po skončení rozhovoru jděte opět do hotelu. Popovídejte si s princeznou a prohlédněte si ATE - tentokráte se Steinerem. Po skončení dialogů jděte pro Viviho, který však už u mlýna není. Z trubky však vycházejí zvuky, které se nápadně podoají pláči. Jděte do mlýna a otevřete si poklop. Slezte po žebříku a na plošině sjeďte dolů. V další místnosti budete svědky rozhovoru únosců - zároveň také uvidite, jak odvádějí Viviho. Vydejte se po jejich stopách a v místnosti s velkým sudem najdete schovaného moogla Kumopa - uložte si u něj hru a pokračujte dál. V místnosti, ve které je přepravní pás, se vám podaří osvobodit Viviho. Sledujte vajíčka na přepravním pásu až do balírny. Nyní budete chvíli hrát za Steinera. Doběhněte do domku pod skálou a počkejte na dědu. Vypijte si s ním společně šálek kávy a dostaňte z něj čas příletu nákladní lodě - pak můžete klidně odejít. Píchněte do sudu u lodi a po kratším rozhovoru sen připravte na souboj s dalším bossem - druhým Balck Waltzem. Po bitvě se vraťte do hotelu, kde si opočinate a uložíte hru. Naloďte se na loď. Vivi si okamžitě všimne podezřelé podoby s posádkou lodi. Nechejte ho společně s Dagger ve strojovně a jděte se mrknout na Steinera. Zamiřte na můstek a vychutnejte si FMV animace. Nechte Dagger u kormidla a jděte si to rozdat se třetím Black Waltzem. Pak už jen leťte do neznáma......

LINDBLUM

Final Fantasy IX

Vydejte se pravými schody nahoru a zabočte doleva do ložnice, kde se nachází moogle Mogki. Vraťte se zpět k fontánce a jděte jižně. V hospůdce potká Zidane starou známou, pokud chcete, můžete ji přejmenovat - v návodu budu používat jméno Freya. Následuje několik rozhovorů a nakonec výukové ATE. V sousední místnosti je moogle Moodon - pokud chcete, uložte si u něj hru. Vyjděte ven z hotelu a cestou na sever se můžete stát návštěvníkem spousty obchůdků. Nezapomeňte navštívit i tzv. Synthetic Shop - zde vám z různých věcí vyrobí za menší finanční obnos silnější zbraně a brnění. Vraťte se k hotelu a jděte k protějšímu domku - nádraží. Koukněte se na ATE, jak Vivi nakupuje. Nastupte si do létající kabiny a zamiřte do Theater District. Před nádražím jděte vlevo, po schodech dolů a porozhlédněte se ve zvonici ( tato zvonice je základna zlodějů ). Vraťte se na nádraží a tentokrát zamiřte do Lindblum Castle. V ložnici je Steiner - popovídejte si s ním. Po rozhovoru jděte k výtahu - uslyšíte zpívající Dagger. Bohužel nemáte oprávnění používat výtah. Proto si od spícího vojáka "půjčte" jeho oblek - teď už vám nikdo nebude bránit v cestě dál. Dostaňte se za Dagger na věž. Dalekohledem si prohlédněte okolí - resp. najděte 6 lokací. Opět na vás čeká trocha akce. Vy, Vivi, Freya a další se učástníte soutěže o nejlepšího lovce, ve které musíte ve dvanácti minutách získat co nejvíce bodů zabíjením nepřátel. Uložte si hru a jděte k letadélku. Začínáte v divadelní čtvrti - odpočet dvanácti minut začal. Nejdříve zabijte příšeru, která obtěžuje dědu a chvíli počkejte, až ke schodům přiletí pták - sejměte ho a jděte ze schodů dolů, kde na zábradlí čeká další pták. Jděte k domu pod schody a zlikvidujte poslední příšeru v této části města. Teď musíte letět do obchodní čtvrti města ( Bussines District ). Před hotelem je pták, který odnáší další příšeru - jděte dál a drzý pták na vás zaútočí. Z domu na vás vyskočí další nepřítel, který si sám říká o svůj osud. Na náměstí zlikvidujte další příšeru nalevo u nádrže. Utíkejte dál levou cestou. Zde si opět zabojujete. U vchodu do kostela na vás čeká další pták. Nyní se vraťte zpět na náměstí a utíkejte doprava ( Viviho si zatím nevšímejte ). Připravte se na souboj s bossem - naštěstí vám přijde pomoct Freya. Po jeho poražení by jste měli mít asi stejně bodů jako vedoucí závodník, proto si jděte upevnit svou pozici do tovární čtvrti. Pokud se vám nepodařilo zvítězit, což je asi na první pokus dost pravděpodobné, opusťte hru a zkuste to znovu. Chce to trpělivost... Po večeři a blahodárném spánku si raději doplňte zásoby a vraťte se zpět do zámku. Výtahem sjeďte dolů do podzemí a z hradu odjeďte vozidlem na levé straně. U moogla Montyho si uložte hru, promluvte si s vojákem u brány a vyražte hledat Gizalmuke´s Grotto - je na sever od Lindblum Dragon´s Gate. Ještě než se tam vydáte, dobře prozkoumejte mapu - zde se vám také naskýtá první možnost chytit si svého chocoba.

QU´S MARSH

Final Fantasy IX

Jděte po lávce až k mooglům, zajděte za ně a projděte křovím. Přijdete k podivnému tlustému tvorovi s vyplazeným jazykem, který se snaží chytat žáby. Jelikož mu to moc nejde, chyťte mu jednu a darujte mu ji. Tímto se z něj stává člen vaší party ( i když trochu nevzhledný :-) ). Pokud chcete, můžete mu dát jiné jméno - v návodu budu používat jméno Quina. Přijde se na vás podívat Quinův učitel(ka) a odvede vás k sobě domů. Vemte si Quinu do party a jděte si s ním chytat žáby k rybníčku ( vždy, když se vám tato možnost naskytne, neotálejte - za určitý počet chycených žab dostáváte od učitele(ky) různé věci ). Vyjděte ven z močálů a zamiřte do Gizalmuke´s Grotto.

GIZALMUKE´S GROTTO

Final Fantasy IX

Vlezte do jeskyně a promluvte si s vojákem, který jako jediný přežil útok černých mágů. Získáte od něj zvonek, který hned použijete u dveří. V následující místnosti musíte zabít všechny čaroděje. Po úspěšné likvidaci dostanete další zvonek, který použijte u dveří v pravé části obrazovky. Kamarádka od Mogmiho zůstala uvězněná ve zvonu, proto využijte dárek od prodavačky z Lindblumu a věnujte Mogmimu Kupo Nut. Kamarádka Moguta je Kupo Nutů šíleně zblázněná a samou radostí zvon povalí. Z truhly si vemte další zvonek a zazvoňte s ním u pravých dveří. Zde si promluvte s Mogutou a u Mogmiho si uložte hru. Po víně nahoru raději nechoďte - jsou tam nebezpeční protivníci. Po odchodu z místnosti dostanete od Mogmiho posvátný zvon, který otvírá levé dveře. Nyní na vás čeká souboj s vodní příšerou Gizalmuke.

GRAND CITADEL

Nyní na chvíli budete hrát se Steinerem a Dagger. Promluvte si strážemi u brány a vejděte do pevnosti. U východu stojí Mary - promluvte si s ní: pošle vás za inženýrem. Ten se nachází napravo od brány, kterou jste zde přišli. Postupně mluvte se všemi okolo a pokuste se odjít východem vpravo. Zastaví vás stráž a po kratší konverzaci od ní dostanete propustku. U moogla si uložte hru, prohlédněte si mapu a nastupte do vlaku.

MAPA SVĚTA

Se Zidanem musíte zamířit do Burmecie - tato oblast se nachází na sever od Gizalmuke´s Grotto.

BURMECIA

Final Fantasy IX

Proběhněte uličkou mezi domy a vyběhněte po schodech vpravo. Uvnitř domu leží u levých dveří bedna - pokud nechcete bojovat, raději se jí vyhněte, je to totiž přestrojený nepřítel. Jděte dveřmi nalevo a utíkejte po balkóně do sousedního domu. Pomalu přejděte přes plošinku k truhle a cestou zpět přes plošinku přeběhněte - ta se s vámi zřítí. Nyní se vraťte na ulici a v domě vlevo přeběhněte přes spadlou plošinku. Bedna v patře je maskovaná příšera - je na vás, zda s ní budete bojovat nebo ne. Jděte do místnosti, přeskočte na další balkón a promluvte si s vojákem, který umírá. Ten vám napoví, kde máte hledat další zvon - ten nejdete pod postelí. S tímto zvonem pak otevřete velké dveře venku na balkóně. Jděte po schodech nahoru a na polorozbořeném prostranství zamiřte do dveří vlevo. Po kratší FMV sekvenci jděte ven a vyběhněte nahoru do patra. Levým oknem se dostanete do sálu - pokud si chcete zabojovat, máte zde bednu. Vyjděte ven a za pravými dveřmi naleznete moogla Atla. Uložte si u něj hru a v druhých dveřích se stavte pro novou zbraň určenou Freye. Čeká na vás finální souboj 1.CD. U paláce zvolte nejprve první a poté druhou odpověď. Po souboji s Beatrix si uložte hru a pokračujte ve hře na 2. CD.


.:: Final Fantasy IX Comments ::.
Final Fantasy Bonusweb (c) 2002-2017
Webmaster: Chocobo, Tým FFB: Thr, Leon, Yuna, R-e-n.