.:: Final Fantasy XII ::.
Návod na hru - 4. část

Ancient City of Giruvegan:

Final Fantasy XII Final Fantasy XII

Uložte si hru a pokračujte k Way Stone. Teleportujte se do další části a připravte se na souboj s bossem.

Daedalus: ze začátku zakouzlete klasicky Regen, Haste a Protect. Používejte klasický Attack. Pokud máte u postav LV kolem 43, tak to půjde samo.

Dalším Way Stone se teleportujte do další části. V této části budete potkávat a bojovat s nejtěžšími nepřáteli, na které jste zatím narazili. Ale na druhou stranu je to skvělé místo na vylepšování vašich statusů. Orientujte se předeším podle mapy, aby jste neprocházeli stejné oblasti dvakrát. Vaším cílem v této části je dosáhnout jihovýchodní část, kde přehoďte páku. Tím aktivujete neviditelný most, který je v jihozápadní části. Most není viditelný, dokud se k němu nepřiblížíte a nevstoupíte na něj. V další části musíte přehodit rovnou tři páky. Cesta je lineární a podle mapy se dá dobře orientovat. Přepnutím všech tří pák opět aktivujete další neviditelný most, který je v severozápadní části. V této nové čáti si hlavně uložte hru a pokračujte do další části, kde je uprostřed další skrytý světelný most. Bude následovat další souboj s bossem.

Tryant: velice silný boss, který používá útoky s velkým počtem Hit Comb. Nemůžete také používat žádné Technicks. Zakouzlete na sebe Haste a Protect a útočte s dvěma postavami. Třetí nechte vzadu a pouze léčte utrpěná zranění a kouzlete podpůrná kouzla.

Dotkněte se dalšího Way Stone a teleportujte se do Great Crystal.

Great Crystal:

Final Fantasy XII Final Fantasy XII
Odkaz na mapu Great Crystalu (otevře se v novém okně)

Great Crystal je nejzamotanější a nejnepřehlednější lokací hry a velmi snadno se zde můžete ztratit nebo se hledání cesty proměnit v noční můry. Stačí už jen to, že v této části nemůžete používat mapu a budete neustále bojovat se silnými monstry. Přesto i tak se můžete alespoň částečně orientovat podle mapy, kterou přikládám níže. Nejspíš vám ze začátku bude dělat velké problémy se v ní orientovat, ale po čase uvidíte, že to tak těžké není. Takže postupujme tedy podle mapy. Podíváte-li se na mapu, tak zjistíte, že se nacházíte u Way Stone číslo VIII. Musíte se dostat k Way Stone číslo I., takže horní části mapy si teď vůbec nevšímejte, na to bude dost času, až budete plnit hromady nepovinných úkolů. Běžte k páce "Scorpio" a přehoďte ji. Tím si uvolníte cestu k Way Stone číslo VII, která je dole. U Way Stone číslo VI. běžte nahoru a přehoďte páku "Cancer". Přes otevřenou bránu běžte až k Way Stone číslo V. Od Way Stone číslo IV. se dostanete k Way Stone číslo III. dvěma cestami, a to buď přes aktivování brány "Aries" nebo "Pisces". Vyberte si. Jednoduchou a přímočarou cestou dojděte až k Way Stone číslo I. Na konci vás už očekává další Esper.

Shemhazai: Používejte především fyzické útoky a magii pouze na léčení nebo při podpůrných kouzlech. Není zas tak těžký, pokud jste porazili Tryant, tak Shemhazai bude hračka.

Po boji následuje pár příběhových scén a automatický přesun do Balfonheim Port.

Balfonheim Port a Ridorana Cataract:

Final Fantasy XII

Takže se nám blíží konec hry, tudíž se s chutí můžete pustit do plnění nepovinných úkolů a sbírání LV. Doporučený LV k vstupu do klasického "Final Fantasy ending dungeonu" je hodně přes 50, takže se snažte. V Balfonheim Port běžte do jihozápadní části přístaviště, kde se odehraje zajímavý rozhovor. Po jeho skončení běžte do Aerodrome, který je ve východní části přístavu. Na mapě označte lokaci Ridorana Cataract a vzhůru tam. Máte v partě jako pomocníka silného Reddasa, který vám bude velmi platným společníkem. Prozkoumejte celou oblast Ridorana Cataract, včetně Colosseum, a snažte se ještě nabrat nějaký LV. Běžte do východní části a po schodech vystoupejte vzhůra až do First Ascent.

Pharos at Ridorana - First Ascent:

Final Fantasy XII Final Fantasy XII Final Fantasy XII

Ihned po vstupu vás uvítá natěšený boss.

Hydro: zakouzlete na všechny Protect a Shell. V průběhu boje ještě doplňte ochranu o Haste a Regen. Nezapomeňte ničit jeho Haste kouzlem Dispel. Útočte klasickým attackem.

Nyní vstupujete do velkého a spletitého labyrintu. Musíte pečlivě projít celý labyrint a z poražeých nepřátel sbírat "Black Orb". Musíte jich získat dostatečný počet na to, aby jste je zasadili do tří oltářů, které jsou vně labyrintu okolo kulaté terasy. Zní to sice jednoduše, ale je to dost těžké. Je jedno, kterým oltářem začnete, ale musíte aktivovat všechny tři. Po aktivování všech tří oltářů zmizí blokování dveří v labyrintu. Mrkněte na mapu a uvidíte vykřičník, kde je přesně toto místo, kterým jste už nejspíše procházeli. Po vstupu do dveří se ocitnete v docela nečekaném místě, kde se na vás těší další příjemný boss.

Pandemonium: zakouzlete na sebe klasickou čtveřici Regen, Haste, Protect a Shell. Na bosse hoďte Dispel a léčte jeho otravné negativní statusy. Udržujte si od něj odstup a vyhýbejte se jeho siným útokům. Jeho statusu Immune si nevšímejte, prostě na chvíli zastavte útočení a pouze se léčte. Status po chvíli zmizí. Po pár minutách boss padne.

Po boji se ocitnete zpět v labyrintu. Boj způsobil to, že se aktivoval Way Stone, který je na začátku labyrintu hned vedle Teleport Crystal. Uložte si hru a aktivujte Way Stone. Ocitnete se v dalším nepříjemném bludištním komplexu, který vede až do 47. patra. Tam máte nyní namířeno, ale cesta je nekompletní a musíte aktivovat neviditelné mosty tím způsobem, že bude zabíjet napřátele "Brainpans", kteří nejsou vidět na mapě jako červené skvrny, ale poznáte je podle zeleného plamene nad jejich hlavami. Není to těžké, ale nudné a zdlouhavé. Krom toho narazíte i na červeno-plamenné "Brainpans", jejihž zabitím vám naopak část mostu spadne. Vzhůru do 47. patra. Běžte až k Save Crystalu. Najděte dvěře v jihozápadním rohu. Zbořte falešnou stěnu a postupujte dále, dokud nenarazíte na dalšího bosse.

Slyt: jednoduchý boss, který má jen 92 000 HP, takže vám nebude dělat větší problém. Ze začátku mu zrušte Regen kouzlem Dispel. Pak už je boj jen o doplňování všeho zdraví a uštědření nějaké té rány do rybky.

Postupujte stále vpřed a Way Stone vás přenese až do 60. patra. Tuto lokaci rozdělme tedy na Second Ascent.

Pharos at Ridorana - Second Ascent:

Final Fantasy XII Final Fantasy XII

A teď pozor! Máte na výběr hned čtyři možnosti, jak opustit místnost. Všechny vás sice dopraví na jedno a to samé místo, ale každá z možností vám na chvíli sebere některou z command. Dobře si rozmyslete, bez které položky se obejdete:

Altar of Steel = ztráta Attack command
Altar of Magicks = ztráta všech Magic command
Alter of Wealth = ztráta Item command
Altar of Knowledge = ztráta mini-mapky

Nechám to na vás, ale ztrátu mapky bych v tomto nepřehledném bordélku rozhodně nedoporučoval (ačkoliv možnost podívat se na mapu po stisknutí "select" stále máte). Po výběru se ocitnete v 61. patře a cílem je se dostat až do patra 65. Nepřátelé jsou zde natolik silní, že se nejspíš budete často potýkat s oživováním padlých druhů. Patra 61, 62 a 63 jsou všechny relativně stejné. Všechno to jsou čtvercové lokace s kruhovým altánkem uprostřed. Z každé této lokace vede schodiště do vyššího patra. Stačí ho pouze nalézt. V 61. patře je schodiště na severozápadě. V 62. patře je schodiště na jihovýchodě. No a v 63. patře je schodiště opět na severozápadě. V 64. patře si uložte hru a v jihozápadním rohu se schodištěm dostaňte až do 65. patra. Zakouzlete na sebe všechny podpůrná kouzla a připravte se na těžký souboj.

Fenrir: poměrně divoký nepřítel. Na začátku ho zbavte kouzlem Dispel Haste. A používejte pouze klasický Attack a snažte se ihned oživovat padlé postavy, protože jestli to nestihnete velmi rychle, tak do minuty vás boss rozseká jako mixér Horsta Fusche.

Po boji si uložte hru a po schodech vystoupejte až do závěrečné části našeho krásného majáčku.

Pharos at Ridorana - Third Ascent:

Final Fantasy XII Final Fantasy XII Final Fantasy XII

Pozitivní zprávou je, že se vám vrátí vaše ztracená schopnost. Najděte výtah a vyjeďte až do 67. patra, kde použijte Way Stone. Tato část není nijak složitá, co se týče potřeby návodu, protože se jedná prakticky o totéž: v malé lokaci najít další Way Stone a přesunout se o kousek dále. Takže budete vždy přesně vědět, kam máte jít. Dejte si pozor na falešné stěny, která se vám budou na první pohled, zdát jen jako další slepá ulička. Upozorním také na nepřátele v podobě ohnivé bomby, jejihž výbuch nadělá nepěknou škodu. No a právě za jednou takovou falešnou stěnou je výtah, který vás vyveze až do 90. patra. Následuje další boss.

Hashmal: další budoucí Esper ve vaší sbírce. Zakouzlete opět Dispel a zbavte ho jeho Protect. Musíte být neustále pod vlivem kouzel Haste, Protect, Regen, Shell a především kouzl Float, které vás ochrání před jeho devastujícím útokem. Je to nesmírně těžký nepřítel. Až mu klesna HP pod 10%, tak okamžitě použijte Quickening combo.

Po boji pokračujte lineární cestou do 98. patra až k rozuzlení této dlouhé etapy. První se vám do cesty postaví Soudce Gabranth.

Gabranth: tak tohle je lahůdka. Zakouzlete na sebe Haste, Protect a Regen. Rušte jeho ochranná kouzla kouzlem Dispel a útočte především Attackem a Quickeningy.

Po boji následuje krátká příběhová scénka, která bude zakončena o třídu vyšším soubojem.

Dr. Cid a Famfrit: první část bitvy spočívá v tom, abyste ubrali Cidovi méně než 50% HP. Až se tak stane, tak Cid si přivolá na pomoc svého Espera. Boj se tedy bude odehrávat proti dvěma nepřátelům. Jako prvního je nutné porazit právě Famfrita. Klasicky používejte všechna podpůrná kouzla od Haste po Shell a samozřejmě Attacky prokládejte Quickeningy a přivoláním nějakého Espera.

Až boj skončí, tak se automaticky přepnete do Balfonheim Port.

Sky Fortress Bahamut:

Final Fantasy XII Final Fantasy XII Final Fantasy XII

Jste na samém konci hry. Jediné, co nyní zbývá, je v jakémkoli Aerodrome na světě dát příkaz Sky Fortres Bahamut. Bude následovat několik FMV, které budou zakončeny hned čtyřmi souboji. Doporučený LV k posledním soubojům je 57+. Ale doporučoval bych spíše LV kolem 65. Nyní máte absolutní volnost pustit se do plnění nekonečného množství postraních úkolů. Nikam nespěchejte, máte tolik času, kolik budete chtít, ale po vstupu do Sky Fortress Bahamut už není cesty zpět. V Sky Fortress Bahamut proběhněte jednoduše chodbou až k výtahu uprostřed. Bude náledovat několik cut-scén a čtyři souboje:

Gabranth: ten nejjednodušší boss na začátek. Má jen 70 000 HP a svým nejsilnějším útokem bere jen něco kolem 2 000 HP, takže by vás rozhodně ohrozit neměl. Ze začátku na sebe zakouzlete především Protect a Haste a na Gabrantha Dispel, aby jste mu zrušili Haste. Když mu klesne HP pod 50%, tak použije Renew a obnoví si všechno zdraví. Toho se však nevylekejte, protože už to vícekrát neudálá. Jednoduše ho doražte silou svých zbraní.

Vayne: opět ze začátku, stejně jako kdysi v boji se Cidem, nejdříve zničte všechny meče, které vás budou jinak rozptylovat. Teprve pak se zaměřte na Vayna. Také Vayne je lehoučký, má jen 76 000 HP. Zakouzlete na sebe Shell, Protect a Haste.

Vayne Novus: tady ovšem už jde legrace stranou, protože nový Vayne už má 104 000 HP. Udržujte neustále vaše postavy pod vlivem Protect, Shell, Haste a nově můžete zakouzlit i Regen. Snažte se neustále pobíhat po místnosti a kolem Vayna, protože mu tím ztížíte jeho útoky. Když si budete dávat stále pozor na hladinu vašeho HP, tak můžete boj zvládnout celkem bez problémů.

The Undying: poslední boss a poslední boj vůbec. Už se není na co šetřit, používejte svůj inventář bez omezení. Boss má téměř 228 000 HP, takže počítejte s tím, že se boj trochu protáhne. Klasika: kouzlete na něj Dispel a rušte mu všechny podpůrná kouzla a na sobě mějte za všech okolností všechna podpůrná kouzla od Protect po Shell. Boss se bude neustále pohybovat a rotovat po bojišti, tzn., že ani vy se nesmíte ani na chvíli zastavit, protože některým jeho kouzlům se můžete včasným pohybem skutečně vyhnout. Útočte vším, co máte, především však ale attackem, protože při LV kolem 60+ už vaše zbraně budou ubírat kolem 2 000 HP.

To je ode mně vše a gratuluji vám k dohrání skvělého dvanáctého dílu Final Fantasy. Teď už nezbývá, než čekat na FF XIII, i když to bude ještě nějaký ten pátek trvat. Takže nashledanou třeba při návodu na něj :)


.:: Final Fantasy XII News ::.
.:: Final Fantasy XII Comments ::.
Final Fantasy Bonusweb (c) 2002-2017
Webmaster: Chocobo, Tým FFB: Thr, Leon, Yuna, R-e-n.