.:: Final Fantasy XII ::.
Návod na hru - 2. část

Dreadnought Leviathan

Final Fantasy XII Final Fantasy XII Final Fantasy XII

Ocitáte se na vzdušném křižníku Leviathan. Po několika scénách vás osvobodí Vossler, který se k vám na chvíli přidá. Jeho LV 19 by měl být pro vás příkladem. Automaticky dostanete mapu celé lokace, takže se řiďte podle ní. Musíte se dostat do centra této lokace. Cestou se snažte moc neprobíhat poplašnými senzory, protože by to zbytečně přivolalo stráže. V počáteční oblasti stojí z předmětů za zmínku pouze Reflectga Mote. Až budete v centru lokace, tak se vydejte cestou vpravo do další části lodi. Prohledejte ji, vyberte truhly a projděte jí až do řídící místnosti. V řídící místnosti se vypořádejte s nepřáteli a v slepé uličce nalevo od schodů si vemte Ancient Sword. Dveřmi pod schody se dostaňte do další části, kde si vyberte, jestli chcete jít vpravo nebo vlevo. Je to jedno, protože se tak jako tak nakonec dostanete do dlouhé chodby, na jejímž konci se dostanete do sekce s celami. Poražte imperiální vojáky a v celách osvoboďte Ashe. V další cele si nakupte zásoby, uložte hru a běžte zpět. Spustí se alarm, který vždy můžete na dobu 60 sekund vypnout pomocí 1 Brig Key, který vypadl z vojáků. Je to ale trochu zbytečné, protože je stejně lepší, když si nasbíráte nějaké zkušenosti navíc. Vaším úkolem je se vrátit zpět tam, kde jste v této lokaci začínali. Stejnou cestou se tak vraťte zpět. Po cestě narazíte na Lamonta, jenž se nyní změní na Larsu, který vám vrátí Penelo. Pak už jen pokračujte dále, kde na vás čeká váš první Soudce.

Judge Ghis a Imperial Swordsmen: souboj proti vašemu prvnímu Soudci je velkou výzvou. Především si uvědomte několik věcí, které vám v pozdějších bojích s nimi usnadní boj. Soudci mají vždy doprovod vojáků, které musíte ihned zlikvidovat. Soudci jsou nesmírně silní ve fyzických útocích a magie jim moc neubírá. Musíte zkrátka vždy ponechat tu nejslebší postavu, kterou máte, aby uzdravovala a kouzlila podpůrná kouzla na zbylé dvě postavy, které budou útočit pouze attackem nebo Quickeningy. Je to poněkud divočejší souboj, ale pokud máte u postav kolem 19 LV, tak by to mělo jít v klidu.

Po jeho poražení následuje další FMV a návrat do Bhujerby, kde se však dlouho nezdržíte.

Ogir-Yensa Sandsea a Nam-Yensa Sandsea:

Final Fantasy XII Final Fantasy XII Final Fantasy XII

Uložte si hru a u obchodníka si nakupte potřebné vybavení, především nějaké léčivé lahvičky, protože vás čeká dlouhá cesta. Určitě by bylo vhodné se ještě vydat do Dalmasca Westersand a prozkoumat ji, pokud jste tak již dávno neučinili. Až si bude jisti, tak se vydejte do Ogir-Yensa Sandsea. Následující lokace je jedna z nerozsáhlejších ve hře a je velmi snadné se v ní ztratit, protože ze začátku nemáte mapu. Čeká vás neuvěřitelné množství bojů a je možné zde vůbec poprvé a na dlouhou dobu naposledy udělat u nepřátel i nějaký ten Chain 100+ (za zabití 100 stejných nepřátel za sebou). Nejdříve musíte tedy najít mapu lokace. Pokračujte stále na západ, dokud z rafinérií nesejdete na poušť. Přímo před vámi je malá rafinérská věž, na které je mapa. Po získání mapy už máte v podstatě vyhráno. Navíc se k vám přidá Vossler, takže budete mít i sílu. Musíte dosáhnout Nam-Yensa Sandsea, která je v západní části lokace. Můžete ji dosáhnout dvěma cestami, když půjdete přímo na západ nebo jihozápad. Je mnohem lepší jít na Nam-Yensa Sandsea cestou jihozápadní, protože je zde obchodník a Teleport Crystal. Ovšem na západní cestě je také Save Crystal a Moogle, který vám zadá malý úkol, který když splníte, tak získáte věcičku, která vám později velmi usnadní souboj s bossem.

Rozhodnutí nechám na vás, ale je možné se vydat najdříve na jihozápad nakoupit zásoby a pak se vrátit na západ k Mooglovi. Obchodu je stejně možné později dosáhnout, a to vstupem z Nam-Yensa Sandsea. Ogir- Yensa Sandsea můžete v klidu celou prohledat a získat tak mnoho užitečných věcí a hlavně zkušenosti. Pokud jste tedy šli západní cestou, tak vyzpovídejte důkladně Moogla, který vás obeznámí se situací. Vydejte se do Nam-Yensa Sandsea a pokračujte lineární cestou tak daleko, dokud na narazíte na Urutan Eater (velká želva, která bude bojovat s malími Urutan-Yensa), kterého musíte zabít. Je hodně těžký a má velké HP, takže se ze začátku pouze koukejte, jak si to spolu rozdávají Urutan-Yensa a Urutan Eater. Teprve až budou poraženi, tak se do boje vrhněte vy a zabijte ho. Automaticky se spustí sekvence a vrátíte se zpět k Mooglovi. Promluvte si s ním a ze země si vemte Eskir Berries. Nyní už se můžete vydat do Nam-Yensa Sandsea, která je také poměrně rozsáhlá, ale už se v ní dá dobře orientovat. Uprostřed lokace, která je za lokací kde jste bojovali s Urutan Eater, je mapa celé lokace. Procházejte celou Nam-Yensa Sandsea, nikam nespěchejte, vylepšujte si LV u vašich postav a pokud jste ještě nebyli u obchodníka, tak se k němu můžete dostat cestou na jihovýchod. Je téměř nutné se k němu vydat, protože si od něj můžete koupit kouzla Raise a Cura. V západní části Nam-Yensa Sandsea je vstup do Tomb of Raithwall.

Tomb of Raithwall:

Final Fantasy XII Final Fantasy XII Final Fantasy XII Final Fantasy XII

Ihned po vstupu budete napadeni bossem.

Garuda: pokud máte Eskir Berries, tak ho hned na začátku použijte. Tento boss je zranitelný pouze dalekonosnými zbraněmi typu pistol nebo luk. Z magie použivejte především Water. Vossler vám velmi pomůžou svou "Telekines". Jednu postavu, která má v ruce meč, například Vanna, nechte v postraní kouzlit magii a uzdravovat.

Po boji si u ochodníka nakupte vybavení a po schodech přistupte k teleportu a aktivujte ho. Přenesete se do vnitřku hrobky. Když sejdete dolu na lávku, tak se na vás vrhne Demon Wall, která má 20 000 HP a v této chvíli ji s největší pravděpodobností nezabijete, proto raději utečte do další části. K této Demon Wall se můžete kdykoli vrátit, porazit jí a v truhle za ní vybrat nějaké ty poklady. V druhé části na vás čeká další Demon Wall, kterou ale už porazit musíte.

Demon Wall: je naprosto stejná, jako její první verze jen s tím rozdílem, že má pouze polovinu života první, tedy 10 000 HP. Na boj máte však pouze omezený čas, protože vás bude neustále tlačit, dokud se všichni nezřítíte, proto se do ní okamžitě pusťte. Pokud máte LV nad 20, tak vám žádné nebezpečí nehrozí. Plameny, které jsou po stranách, můžete aktivovat, a tak zbrzdit její postup. Aktivujte pouze červené plameny, ty modré by naopak její postup ještě zrychlily.

Až Demon Wall padne, tak pokračujte vpřed do velkého sálu se schody a třemi teleporty. Vemte si mapu a vydejte se buď cestou vlevo nebo vpravo, je to jedno, protože musíte projít obě. Úkolem je projít sice velkou, ale naprosto lineární oblast napravo a nalevo od teleportů a na jejím konci aktivovat oba teleporty dotknutím se drahokamů (Touch the jewel). Po cestě si zabojujete a otevřete mnoho truhel s poklady. Až aktivujete oba teleporty, tak se vám zpřístupní tajná chodba, kterou se dostanete do skryté části hrobky. Ocitnete se v hrobce, ale ještě než sejdete dolu po schodech, tak si v okolních římsách vysbírejte truhlyy. Po sestoupení na vás čeká váš první Esper.

Belias the Gigas: je to Esper elementu ohně (Fire), takže kouzlete pouze Blizzard nebo Water. Belias útočí výhradně magií, takže je vhodné zakouzlit na všechny postavy Shell. Bude také používat nepříjemné útoky, které u vašich postav způsobí nepříjemný status "Oil". Tento status se snažte okamžitě léčit itemem "Handkerchiefs". Když Beliasovi klesne HP pod 30%, tak začne používat svůj nejsilnější útok, který dokáže udělat pěknou paseku.

Po jeho poražení se k vám Belias přidá a vy ho můžete některé z vašich postav později aktivovat na "Licence Board". Vstupte do hrobky, kde získáte "Dawn Shard". Vraťte se k východu z Tomb of Raithwall a uložte si hru. Sestupte dolu a bude následovat další FMV a sekvence, po jejímž skončení si to bohužel budete muset rozdat s Vosslerem.

Vossler: zabijte nejdříve tři otravné vojáky a pak se teprve pusťte do Vosslera. Bude na sebe kouzlit Haste a Shell, proto ho předběhněte a zakouzlete na něj Reflect, všechny jeho podpůrná kouzla se pak automaticky překouzlí na vás. Na své postavy kouzlete Protect a používejte Quickeningy.

Spolu s Vosslerem končí i 9. armáda Archadie a první část hry...

Rabanastre, Giza Plains a Ozmone Plain:

Final Fantasy XII

Po několika sekvencích se opět ocitnete v Rabanastre. Nyní vás nic nikam nežene, takže se můžete klině pustit do plnění nepovinných úkolů nebo lovů. V obchodech máte teď k dispozici nové zbraně, Gambity a především kouzla. Z kouzel si určitě kupte Esunu, kterou budete později hodně potřebovat. Až si budete jisti, tak jděte do Giza Plains. Giza Plains je nyní v období dešťů, takže se změnila nejen krajina, ale i nepřátelé, kteří jsou o mnoho silnější. Celou ji prozkoumejte a projděte a na jihu máte vstup do nové lokace, kterou je Ozmone Plain. Tato lokace je přímo zaplavena řadou silných nepřátel. V nejjižnější části Ozmone Plain je na západě vstup do Jahary, kam máte jít. Naopak přímo na východě je vstup do Golmore Jungle. Doporučuji ihned po vstupu do Ozmone Plain zamířit co nejkratší cestou do Jahary, protože tam se k vám přidá Larsa.

Jahara: Land of the Garif a Golmore Jungle:

Final Fantasy XII

Na začátku si uložte hru a u Moogla si nakupte mapy. Promluvte si s Garif Warriors, který hlídá most a vstupte do vesnice. Prohledejte obchody a nakupte vybavení. V severovýchodní části vesnice si promluvte s High-Chief Zayalu, který vám dá "Jaya Stick". Běžte do další části vesnice, která je za mostem a promluvte si s War-Chief a dejte mu "Jaya Stick". Vpustí vás dál a zde si konečně promluvte s High-Chief. Bude následovat několik dlouhých sekvencí, které budou zakončeny vstupem Larsy do party. Uložte si hru a vraťte se do Ozmone Plains. Můžete si v Jahaře najmout Chocoba a s ním návštívit skryté lokace na Ozmone Plains. Stačí sledovat stopy Chocobů, která vás k těmto skrytým částem dovedou. Na východě Ozmone Plains máte vstup do Golmore Jungle, kam se vydejte. Před vstupem se ještě spustí několik scének, po jejihž skončení vstupte do Golmore Jungle. Zde si dejte velký pozor na nepřátele "Panther" a "Malboro", kteří používají nepříjemné útoky, které způsobují negativní statusy, především "Petrify". Takže používejte Esunu na léčení. V této chvíli není nutné prozkoumávat celou lokaci, protože se sem ještě vrátíte a navíc je její podstatná část teď nepřístupná, protože ji blokují velké pečetě. Projděte do východní části lokace, kde je vstup do Eryut Village, jejíhž počeť odstraní Fran.

Eryut Village a Ozmone Plain:

Final Fantasy XII

Po vstupu do vesnice si uložte hru, nakupte nové vybavení a od Moogla si klasicky kupte mapu. Z magie si rozhodně kupte Curaga. Poté postupte dále do vesnice, kde se odehraje malý výstup s Fran. Běžte až na vrchol vesnice, kde se spustí další sekvence. Po jejím skončení budete mít nový cíl pouťe, a to Henne Mines. Vraťte se tedy zpět na Ozmone Plain. U Save Crystalu bude ležet zraněný imperiální voják. Promluvte si s nim a dejte mu Potin, protože vám naoplátku půjčí svého Chocoba, kterého teď budete potřebovat. S Chocobem zbytečně neblbněte, ale ihned před vstupem do lokace se Savem Crystalem a vojákem, nalevo, ale podle mapy na jih, jsou v trávě skryté stopy Chocoba. Prozkoumejte je a dostanete se tak do jinak nepřístupné lokace Ozmone Plain. Vstupte do dolů.

Henne Mines:

Final Fantasy XII Final Fantasy XII

Na začátek bych měl upozornit, že v dolech už přituhuje a LV u vašich postav by měl být 22+. V první části dolů přehoďte páku na stěně, kterou otevřete bránu. Ocitnete se v malé části se čtyřmi branami a pákou, která změní jejich uzamčení. Nejdříve se vydejte branou do západní části, kde je mapa lokace. Poté přehoďte bránu, zabijte nepřátele a pokračujte na východ. Další cesta už je poměrně lineární, i když naplněná nepřáteli. Toto je skutečně jedna z mála lokací, kde není návodu ani třeba. Sbírejte LV a LP, otevírejte truhly a velkého Tyranosaura se nemusíte bát. Naopak už by jste si na něj měli troufnout. V další malé místnosti s bránami opět přehoďte páku a pokračujte do nově zpřístupněné části dolů. Pokračujte až k Teleport Crystalu, uložte si hru a ještě se raději vraťte a zabojujte si s nepřáteli pro zvýšení LV. Za Teleport Crystalem vás totiž očekává pořádně nabušený boss.

Tiamat: musíte mít alespoň u dvou vašich postav Esunu, protože Tiamat používá útok, který způsobí status "Disable", který znehybní vaší postavu. Díky Larsovi a jeho nekonečné zásobě Hi-Potionů se nemusíte zase až tolik starat o zdraví. Naopak ale léčete Larsu. Používejte především fyzické útoky a ke konci nějaký ten Quickening.

Jako odměnu dostanete "Lente´s Tear", která vám umožní odstraňovat pečetě v Golmore Jungle. Spustí se další sekvence a automaticky se ocitnete zpět v Eryut Village. Nakupte si zásoby, uložte hru a vydejte se do Golmore Jungle.

Golmore Jungle a cesta do Paramina Rift:

Final Fantasy XII Final Fantasy XII

Nyní jste opět v Golmore Jungle a vaším prioritním cílem je dosáhnout lokace Paramina Rift. Té můžete dosáhnout dvěma cestami z Golmore Jungle. První cestou je možnost pokračovat na západ Golmore Jungle, porazit velmi těžkého bosse a přímou cestou dojít až na Paramina Rift. Druhou cestou je jít na jih Golmore Jungle a přes lokaci Feywood se dostat na Paramina Rift. Každá z těchto cest má však nevýhodu, u první cesty je to ta, že bosse Elder Wyrm porazí jen parta, která má LV kolem 35+ a to nejlepší současně možné vybavení.

Proto pokud spíše přežíváte, tak zvolte cestu přes Feywood. Pokud si věříte a máte sílu, tak zkuste bosse porazit. Druhá cesta je však těžká zase v tom, že lokace Feywood je vlastně jedna z posledních ve hře, kterou musíte na konci hry projít a tudíž jsou zdejší nepřátelé v současné době pro vás téměř smrtelní. Cesta z Feywood do Paramina Rift je však krátká, stačí první lokaci proběhnout na východ. Takže doporučuji Feywood. Pro fajnšmekry popis bosse:

Elder Wyrm: nejtěžší je v tom, že používá útok, který na vaše postavy sešle většinu negativních statusů a v následném útoku na vás pošle další ohnivý útok, který téměř určitě zabije některou z vašich postav, která má status "Oil". Proto si před bojem udělejte zásobu "Handkerchiefs". Neustále na vaše postavy kouzlete Haste, Protect a Shell a útočte fyzickými útoky a Quickeningy.


.:: Final Fantasy XII News ::.
.:: Final Fantasy XII Comments ::.
Final Fantasy Bonusweb (c) 2002-2017
Webmaster: Chocobo, Tým FFB: Thr, Leon, Yuna, R-e-n.